Wednesday, November 30, 2011

Saya Tak Nak Kahwin !

Assalamualaikum .

Waaaahhhh . Ada girl tak nak kahwin la . Ini cerita menarik .!
HEHEHEH

Statement tuh sesuai sangat dengan aku sekarang ni . Yela , dengan diri yang masih belom berpunya and dengan beberapa kisah yang aku dengar sekarang ni la yang membuatkan aku buat keputusan untuk tak nak kahwin .

Sebenarnya itu bukan lah lebih kepada 'keputusan' , tapi lebih kepada ketakutan atau fobia dengan kahwin.
Dulu memang lah beria-ria gila bila dengar orang lain buat kenduri kahwin la , nikah la , tunang la .
Sekarang ni , bila dengar je ada kenduri , soalan pertama aku , "bahagia ke diorang nanti" , " setia ke lelaki tuh nanti" .

Fobia kahwin ke fobia lelaki ?

Jawapannya , lelaki . Ya , aku fobia gila .

Hari tuh aku terjumpa lelaki yang berperwatakan perempuan , yang bergaya seperti perempuan . Boleh dikatakan , kaki diorang lebih bersih dari kaki aku .

Hari tuh jugak , aku dengar bos mak aku dimadukan . << HAL NI LAH YANG AKU PALING TAKUTI .

Aku takut bila dengar ceritacerita macam ni . Bila aku dengar , aku rasa macam nak nangis . Kesian gila bila aku dengar ada perempuan dimadukan , ada perempuan diceraikan , ada perempuan dipermainkan .

Disebabkan hal macam ni lah aku jadi takut dengan lelaki . Sekali gus buat aku takut untuk berkahwin .

Aku takut bila aku dah kahwin nanti , bila aku dah bagi sepenuh hati aku pada si dia , si dia duakan aku . Memang lah tak dapat nak dinafikan , bahawasanya , lelaki boleh kahwin 4 .
Tetapi , hati aku tak boleh nak jadi hipokrit . Aku tak nak dekat luar aku rela , tapi dekat dalam hati ni aku merana .

SEDIH KOT .!
Baik aku single kan dari hati aku merana .

Walaupun lelaki boleh kahwin 4 , persoalan aku sekarang , seorang tak cukup ke ? Mungkin ada yang ikhlas bila suami diorang nak kahwin lagi . Tapi aku bukan macam tuh .

Aku tak boleh nak kongsi kasih sayang suami aku dengan perempuan lain . SAKIT BHAI .!

Aku ingat lagi , masa hari persekolahan dulu , aku belajar sivik . Cikgu sivik tuh tanya budak perempuan , sama ada kitorang rela dimadukan ke tak . Cikgu aku cakap siapa rela angkat tangan .
And aku ? Aku buat tak tahu . Sebab nya aku TAK NAK dimadukan .

Kata orang , perkara yang kita takuti selalu nya terjadi . Sebab tuh la aku takut . Harapharap lah disiahkan dalam hidup aku . AMIN ~


Mungkin aku lebih memandang kesalahan lelaki.
Sebabnya , perempuan tak ada keistimewaan macam lelaki .
Mungkin sebab tuh aku lebih memandang ke arah itu .
Tapi aku tahu , tak semua salah lelaki kan . 
Walau apa pun , aku tetap takut . SORRY .

No comments: