Friday, January 6, 2012

POLITIK POLITIK POLITIK .!

Assalamualaikum semua nya .

Hari ini aku nak tulis pasal politik . HEHEHEH .

Aku bukan nak timbul kan kekecohan ke apa ke kay . Entry kali ni cuma nak menyatakan kekecewaan aku sahaja .

Yela , dunia kita sekarang ni , semua bersangkut paut dengan politik . Sampai agama pon dijadikan politik . HAISH ~

Kecewa .?

YUP .! Aku kecewa gilegile .!

Apa tak nya , disebabkan politik , rakyat negara ni tak bersatu langsung . Padahal kita semua belajar , kerja , beribadat(mengikut agama masingmasing) dan sebagai nya dibawah satu bumbung yang sama .

Takkan lah hanya kerana POLITIK .! kawan karib nak berputus sahabat . Sedar tak kita , dalam tak sedar kita dah merosakkan UKHWAH yang kita bina .

Andaanda , jangan lah terlalu taksub dengan Politik sampai andaanda dibenci . Buat orang sayang kan kita , bukan buat orang benci kan kita .

Pantang ada cerita yang tak betul , andaanda mesti nak sangkut kan dengan POLITIK .!

PENAT LAHHHH .! POLITIK JE .

Kalau nak mempertahan kan agama , mengapa mesti sangkut kan sekali dengan politik . Kalau nak berdakwah , perlu ke ada nya sangkutan politik .!?
Kalau pasal politik pon andaanda nak putus kan hubungan yang dibina , so anda sanggup lah putus kan hubungan adikberadik andaanda kalau diorang tidak memilih kepimpinan yang sama dengan anda .


Haa . Ini adalah nasihat dari adik yang berumur 
baru nak masuk 18 tahun . Weyh , aku nak hidop aman .
Aku tak nak disebabkan hal macam ni , boleh
menimbul kan ketidakamanan negara ni .
Please la weyh , be positive . Kalau nak memperjuangkan 
agama , go ahead . Tapi jangan lah sampai timbultimbul kan 
fitnah. Berdosa lah andaanda semua .

No comments: