Monday, April 23, 2012

Bukan Aku Tak Faham Dik .





Assalamualaikum semua .

Btw , this entry special for my little sisto . 

Sekarang ni adik aku dah duduk asrama . Not far away from my house , tapi entah la . Aku ke yang tak dapat nak faham kan kau wahai adik . 

Kau cakap kau tak boleh nak survive hidup kau dekat sana , tapi percaya lah dik , itu lah yang akan mematang kan kau suatu hari nanti . 
Kau cakap kau tak mampu nak bertahan , kau tak mampu nak terus kan hidup dalam suasana macam prison tu, tapi percaya lah , itu lah yang akan mendisiplin kan kau adik .
Kau cakap kau kena maki hamun dari senior kau , kau tak dapat nak ngadu dekat parents kau , tapi percaya lah dik , setiap yang kau rasa kami rasa tempias nya .

Kau cakap tak ada sesiapa pun yang akan faham kau , apa guna aku jadi akak kau kalau adik aku yang satu ni je pun aku tak dapat nak faham .
Aku faham dik , kau satusatunya adik yang aku ada . 
Setiap hari aku harap kau ada depan mata aku .
Setiap hari aku harap dapat berburak dengan kau macam sebelum kau masuk asrama .
Setiap hari aku rindu nak dengar cerita kau yang macammacam tuh .
Setiap hari aku rindu nak kena peluk dengan kau dalam tidur kau yang lena dan lasak tuh .
Setiap hari aku teringin nak kejut kau bangun dari tidur macam dulu balik sampai aku naik pitam nak kejut kan kau seorang je .

Kau tahu tak , minggu lepas aku harap dapat jumpa kau masa hujung minggu , tuptup aku dengar kau ada sekolah ganti pada hari sabtu .
Aku harap aku dapat dengar cerita horok kau tuh .
Aku harap aku dapat tengok muka kau yang excited tengah bercerita tuh .
Aku harap aku dapat kongsi cerita dengan kau jugak . 
Tapi apa yang aku dapat , aku dapat tahu yang kau tak dapat balik 2 minggu berturutturut . 
Sebab nya kau ada exam .!

Kau ingat kami ni sengaja je ke nak kau duduk dalam prison tuh . Tak la .!
Ini semua untuk kebaikan kau .
Kau perasaan tak , masa kau ada dekat rumah , kau asyik mengadap laptop je . Homework langsung kau tak sentuh . 
Kau tak perasaan ke .? Tapi itu lah yang aku perasaan .

Kami semua nak kau berjaya . Kau nak jadi macam aku ,? aku ni tak pandai . Ini pun aku tak tahu lagi aku dapat sambung belajar ke tidak .
Kau dapat survive hidup kau dekat prison tuh dik . Aku kenal kau .!


Dik , memang aku tak ada pengalaman,
tapi percaya lah , aku abah emak and yang lainlain 
buat macam ni untuk kebaikan kau . Bukan 
untuk buat kau merana .
SEJUJURNYA , AKU RINDU NAK BERGURAU , BERGELAK KETAWA ,
MENYANYI  , BERGADUH , BERTEPUK TAMPAR , BEREBUT ,
BERCERITA , .................
Kalau aku list kan memang tak terhabis lah .
AKU RINDU DENGAN KAU DIK .!






No comments: