Saturday, June 30, 2012

KAU BERUBAH !

Tap Tap Tap .
Itu bunyi air mata aku jatuh .
Kau orang tau sebab apa .?
Aku gaduh dengan ADIK yang PALING aku sayang .!

Okay .
PALING okay PALING .!

Kau orang tau berapa banyak berapa besar berapa kilo (gram & meter) berapa dalam SAYANG aku dekat dia .
Tak terkira beb .!

TAK TERKIRA .!

PAHAM .!

Bergaduh dengan kau adalah perkara yang paling aku elak kan .
Kau tau tak .?
Tak .
Kau tak tau satu apa pun .!

Aku tak pandai nak buat entry sedih , nak buat orang nangis baca entry aku ni .
Cukup lah aku seorang je yang tengah melecut air selsema ni sensorang .!

Sampai hati kau buat aku macam ni .
Apa masalah nya weyh dengan kau .?
Apa yang aku dah buat dengan kau .?
APA weyh APA .?

Aku bergurau macam biasa weyh .
Macam biasa taw .
Aku tak pernah sikit pun nak hiris kan hati kau .!

Aku terkilan weyh .
Terkilan bila kau kata aku mengadu .!!!
Bila .!?

Kau tau tak , selagi boleh .!
Selagi boleh aku cuba elak kan kau kena marah dengan mak , dengan abah .
Bila abah marah kau , aku try back up kau .!
Aku diam bila semua orang cakap tak puas hati pasal kau dekat aku .!
Aku masih diam sekarang ni kau tau .?
TAK .!

Kau tak tau .!

AKU BACK UP KAU .
Memang kau tak mintak .
Tapi disebabkan aku sayang kan kau , aku back up .
Walaupun dekat belakang kau .!



Kalau kau maksud kan 'DIA' tu aku , kau dah salah faham .!

DIK ,
Aku tak pernah anggap kau anak derhaka .
Sikit pun tak .!
Aku cuma bagi nasihat .
Aku nak kau faham situasi mak , situasi abah .

Mak abah kita dah setengah abad .
Tak semua yang kita nak Mak Abah mampu bagi .!

Kau cakap aku beruntung .!
Kau cakap aku dapat hampir semua barang yang aku nak .!

Memang YA .!
Aku beruntung sangat dengan apa yang Mak dan Abah bagi dekat aku .!
Aku pun tak sangka yang aku dapat baju yang harga nya hampir cecah SERATUS every each .!
Tapi aku tak mintak .
Aku pun terkejut .
Terkejut okay .!
Tapi mak suruh jugak beli .!

Apa barang yang aku nak aku hampir dapat semua tu .

DIK .!
Aku nak pergi belajar taw weyh .!
BELAJAR .!

Aku nak benda tu bukan untuk sajasaja .
Kau tau tak , dari cara kau tulis macam kau tak pernah dapat apa yang kau nak .!

Cuba kau flash back balik ingatan kau .

Masa kau darjah lagi kot , birthday kau , kau dapat apa dari mak .!
Kau dapat banyak patung dari mak , dari Kelantan , dari Cameron .!
Masa kau nak basikal , kau dapat weyh .!
Kau nak gitar , Mak Abah beli kan .!

Banyak lagi yang kau dapat dik .!
Tapi kenapa kau cuma nampak apa yang kau tak dapat .!

Akhir sekali , pasal LAPTOP tu .!
SUMPAH WALLAH .!
Memang aku ada mintak , tapi aku tak tau pun yang mak memang nak beli kan .!

Aku tak harap lebih dari kau dik .
TOLONG FAHAM .!
Itu je .!

Kau satusatu nya adik aku ,
tak mungkin aku benci kau kan .
Tapi kau hari ni ,
kau buat aku kecewa dengan kau .!


No comments: