Friday, April 12, 2013

TANGGUNGJAWAB

Assalamualaikum .

Puas kan hati semua orang ?

Tak ada seorang pun yang mampu . Yang pasti bila kita cuba puas kan hati yang satu ni , yang satu lagi akan kecewa .
Dan begitu lah sebaliknya -,-

Macam tu jugak aku . 
Manusia biasa macam aku sangat lah susah nak puas kan hati semua orang .
Dengan kelemahan diri lagi .
Memang sukar untuk aku .

Tapi orang lain tak akan faham .

Kenapa ?

Sebab dia orang hanya memikir diri sendiri ?

ATAU 

Mereka tidak terfikir ?

Wallahualam .

Dalam aku cuba memberi yang terbaik , tanggungjawab yang harus aku pikul bertambah besar .

Dugaan demi dugaan , Cubaan demi cubaan .

Semuanya aku mesti lalui dengan penuh kesabaran . 
Tapi manusia mana yang tahan dengan macammacam dugaan .

Aku cuba untuk berpegang dengan kenyataan ini , 'ALLAH tak akan menguji hamba Nya di luar kemampuannya .'

KadangKadang aku tempered jugak .
Sekali sekala cuba lah faham sedikit je tentang diri aku .

Hmm , tapi manusia kan . 
Dalam kita cuba memberi yang terbaik untuk sesuatu tanggungjawab .
Semakin besar dugaan yang di terima nya .

Setiap dugaan menguatkan lagi cinta kita kepada ALLAH kan .

*PesanJejari*
Dugaan Mu besar Ya ALLAH ,
Keyakinan Mu terhadap aku akan aku manfaat kan sebetulnya .


No comments: