Monday, December 30, 2013

JAWAPAN

ASSALAMUALAIKUM semua :D

Alhamdulillah , di hari terakhir tahun 2013 nih aku masih diberi kesempatan untuk bernafas dengan selesa .
Aku menulis hari ni kerana aku ingin menjawab segala persoalan dari seorang insan yang aku hormati .

Ada banyak sebab sebenarnya . Bukan Murni suka suka , Murni rindu dengan semua tetapi keadaan yang membuat Murni menghindar .

Benda dari semester lepas membuat Murni terbawa bawa hingga sekarang .

1. Murni tak tahu nak tulis macam mana , tapi yang Murni nak semua tahu , sem lepas merupakan semester yang sangat tough buat Murni . Kalau semua nak tahu lah . Pointer Murni jugak menurun dengan jayanya . Tapi sungguh , Murni tak letakkan kesalahan pada kelab yang Murni sayang . Sem lepas juga merupakan sem yang sibuk buat Murni . Murni dapat banyak sangat assignment kumpulan dan bila ahli kumpulan ada masalah , banyak kerja yang tertangguh . Murni banyak menghabiskan masa dekat rumah diorang hanya semata mata nak siapkan kerja grouping . Dengan mini project , program softskill . Semuanya buat Murni sakit kepala .

2. Murni menghadapi masalah dengan budak budak rumah . Murni mengaku yang segalanya berpunca dari Murni sendiri , tapi ia tetap masalah besar . Murni menghindar dari diorang dan menyebabkan Murni tak dapat nak tumpu pada kelab Murni .

3. Mungkin disebabkan pemerintahan telah bertukar kepala , susah untuk Murni terima . Bukanlah Murni tak suka dengan kepimpinan yang baru , tapi Murni rasa macam tak masuk dengan yang baru . Mungkin Murni rindu senior senior yang telah bersara kot . Entah lah . Murni juga rasa pada semester lepas , sifat kekeluargaan langsung tak wujud dalam kelab yang sangat Murni sayang nih . Pada Murni , sifat menghormati yang lebih berpengalaman langsung TIADA . Murni menulis semua nih berdasarkan dari apa yang Murni lihat dan dengar . Murni tak buta , Murni tak tuli . Murni dengar segala ketidakpuasan hati , Murni lihat segala memek muka .
Mungkin semua tuh cuma perasaan Murni saja atau pun memang itu kebenarannya , Murni tak tahu .
Murni bukan nak semuanya sempurna , tapi kalau ada masalah , kita boleh open table macam dulu .

Maaf Murni ucapkan pada semua , banyak yang telah Murni abaikan sepanjang semester 3 . Murni tahu , banyak masalah berpunca dari Murni sendiri .

Murni mengaku yang Murni nih bukan seorang yang profesional yang mampu mengasingkan segala masalah mengikut persekitaran . Murni masih belum mampu . Murni masih menuntut segala ilmu yang Murni terima . Sesungguhnya Murni terkilan dengan segala masalah yang timbul dan Murni mengaku Murni banyak lari dari masalah ini hanya untuk menyelesaikan masalah itu .

Murni minta maaf , sesungguhnya yang buruk itu sememangnya datang dari Murni dan segala kebaikan itu hanya datang dengan keizinan ALLAH .

No comments: